Teknoloji

Genç Kullanıcıları Reklamlardan Korumak İçin Meta’dan Taşının

Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının çatı şirketi Meta, reklam ve genç kullanıcılar konusunda yeni bir atılım yapacağını duyurdu. ABD merkezli teknoloji devi, şirketlerin gösterdiği reklamlara yanıt veriyor. kısıtlamagetireceğini söyledi.

Şubat ayından itibaren geçerli olacak değişiklikler, daha genç kullanıcıları hedefleyen reklamları içeriyor. Artık şirketlerin bu tarz reklamları göstermesine izin veriliyor. genç kullanıcıların verilerinden eskisi kadar fayda sağlamayacaktır. Meta’ya göre yenilikler arasında 18 yaş altı Instagram ve Facebook kullanıcıları yer alacak.

Reklamverenler, reklamları görüntülemek için cinsiyet ve uygulama içi etkinlikleri kullanamayacak

Değişikliklerden sonra, reklamverenler reklamlarını daha genç kullanıcılara tanıtırlar. cinsiyetlerine göre gösterilmesini engelleyecektir. Ayrıca, kullanıcıların Instagram ve Facebook’ta etkileşimde bulunduğu gönderiler ve takip ettikleri hesaplar. uygulama içi etkinliklerAmaçlı reklamları görüntülemek için kullanılamayacağı da belirtilmektedir.

Yeni kısıtlamalarla birlikte genç kullanıcıların Instagram ve Facebook’ta göreceği kişiselleştirilmiş reklamlar artık sadece yaş ve konum verilere göre oluşturulacaktır. Meta, kullanıcıların bölgelerindeki hizmet ve çalışmaları değerlendirebilmesi için pozisyonun gerekli olduğunu söylüyor.

Ayrıca Meta Mart ayının prestijiyle her iki uygulamada da gençlerin reklamları kesinlikle ‘tür’ içindedir. daha az görmek seçebileceğini söylüyor. Bu durumda 18 yaşının altındaki kullanıcılar Instagram ve Facebook’ta kendilerine uygun reklamları seçebilecekler. Uzmanların her zaman sosyal medyadaki reklamların çocuklara zarar verdiğini vurguladığını düşünürsek, Meta’nın iyi bir adım attığını söylemek yanlış olmaz. Şirket, platformlarında gençlerin hesaplarını yönetme biçimiyle daha önce birçok kez eleştirilmişti.

Öte yandan Meta, geçtiğimiz günlerde kişiselleştirilmiş reklamlar nedeniyle büyük bir ceza almıştı. İrlanda Bilgi Koruma Kurulu (DPC), Mark Zuckerberg tarafından yönetilen şirketi kullanıcılara zorla reklam gösterdiği için milyonlarca dolar para cezasına çarptırdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu